איך לבחור את הנפח המתאים למוצ'ילה שלך
4/5 - (3 votes)

איך לבחור את הנפח המתאים למוצ'ילה

כמה ליטרים התרמיל צריך להיות אם זה טיול של יום, או תרמיל לסוף שבוע, או תרמיל לכמה ימים טובים, או בעצם תרמיל למסע ארוך מאוד? להלן כמה הנחיות ועצות לנפח של התרמיל שלכם, כך שתוכלו להתאים לעצמכם את הנפח שיתאים לכם באופן המושלם לטיול הבא שלכם.

אז איך לבחור את הנפח המתאים למוצ'ילה שלך?

בואו נראה את האפשרויות,

תיק טיולי יום

תרמילי יום, נעים בדרך כלל בין 20 ליטר ל35 ליטר ברמה הגבוהה ביותר. אמנם תרמילים בגודל קטן יותר בדרך כלל מספיקה לטיולים של חצי יום, אך אתם תרצו תרמיל גדול יותר בטווח 35 ליטר לטיולים לאורך כל היום, כך שתוכלו לשאת מים, אוכל, ביגוד נוסף ועוד דברים הכרחיים שישמשו אתכם במהלך היום. קטגוריית המוצ׳ילות הקטנות, כוללת גם לרוב מוצ׳ילות עם צינור מים מובנה, שיכולות להיות אפשרות טובה. רק וודאו שיש לכם מספיק מקום לסחיבת הציוד הנוסף.

אם אתם מטיילים ביום מושלג, ויש ברשותכם נעלי שלג, מומלץ גודל תרמיל 40-45 ליטר המסוגלת לשאת נעלי שלג, מיקרוספייק ובגדים מבודדים גדולים. אתם צריכים תרמיל עם יותר בשר מאשר תרמיל יום קטן, שאין צורך לסחוב בה דברים אלה.

מוצ'ילת סוף שבוע (1-3 לילות)

אינך יכול להשתמש ברוב תיקי היום לטיולי תרמילאים שנעים בין לילה לשלושה לילות, מכיוון שאתה צריך לשאת ציוד רב יותר, כגון שק שינה / שמיכה, כרית שינה, בגדי שינה, אוהל / מחסה / ערסל, סיר לבישול וכלי אוכל, ועוד אוכל בכללי. על החפצים הנוספים אלה, דורשים עוד מקום. אפילו אם אתה בגישה המנימליסטית. בשביל 1-3 לילות בטיול, מומלץ להצטייד עם מוצ'ילה שתכולתה נעה בין 40-50 ליטרים.

מוצ'ילה לכמה ימים טובים (3-5 לילות)

ההבדל הגדול ביותר בין טיולים קצרים יותר בסוף השבוע, לטיולי תרמילאים רב יומיים הוא הצורך לסחוב יותר אוכל ואולי קצת יותר ציוד טכני, תלוי בסוג הפעילויות או האקלים בו תטיילו. לטיולים רב-יומיים אתם תרצו נפח מוצ'ילה של 50 עד 70 ליטר, אך אם יש ברשותכם ציוד שנדחס טוב בתוך המוצ'ילה ייתכן שתוכלו להסתדר עם פחות מזה.

מוצ'ילה למסעות (5+ לילות)

מוצ'ילה למסעות הן המפלצות של עולם התרמילאים ונעות בגודל של 80 ליטר עד 110 ליטר ומעלה. הן נועדו להחזיק כמות ענקית של אוכל וציוד, בדרך כלל לטיולי הרים מודרכים באופן מקצועי. אם אתם יוצאים לטיול כזה, כנראה שווה לבקש מהמדריך שלך המלצות על המוצ'ילה. יתכן ויש להם ציוד שתוכלו לשכור מכיוון שמוצ׳ילת מסעות יכולות להיות יקרות למדי.

איך נמדד הנפח של המוצ'ילה?

מרבית יצרני המוצ׳ילות הגדולים מודדים את נפח המוצ׳ילות שלהם על ידי הוספת מקסימום נפח האחסון הכולל במוצ'ילה שלהם, כולל התא הראשי, הכיסים וכיסי חגורת הירך הניתנים לסגירה או לסגירת רוכסן. עם זאת, הרבה יצרנים קטנים יותר משתמשים בשיטה אחרת וכוללים כיסים פתוחים כמו כיסים לבקבוקי מים בצד או כיסי רשת אחוריים בנוסף לאחסון הסגור. זה יכול להפוך את ההשוואה בין משקל לנפח למטעה מעט בהשוואה למוצ׳ילות מיצרנים שונים. כאשר יש ספק, פנה ליצרן כדי לשאול באיזו שיטה הם משתמשים למדידת הנפח.

הכל התחיל לפני כמה שנים, כשחיפשתי לקנות ציוד לטיול הגדול של אחרי צבא. לא ידעתי מאיפה להתחיל, הכל היה נראה לי דומה רק שהמחירים היו שונים מקצה לקצה, אז במקום לוותר ולהעזר בחבר הטיילן שאני מניח שלכולנו יש חבר כזה, החלטתי לנקוט פעולה, ולחקור את העולם הזה של ציוד טיולים וקמפינג. מטרת העל? לתת ידע על העולם הזה של ציוד טיולים וקמפינג, תבינו שלא צריך להיות מקובעים למה שמוכרים לנו בארץ, יש מגוון ענק של ציוד שלא מגיע בכלל לארצנו הקטנה, שלא נדבר על המחירים המופרזים. בסופו של דבר תוכלו לצאת מכן עם הציוד הטוב ביותר במחיר הטוב ביותר!

1 מחשבה על “איך לבחור את הנפח המתאים למוצ'ילה”

  1. רחלי גוסקין

    מחפשת מוצילה ולא יודעת באיזה גודל לקנות
    טסה למזרח ל4 חודשים
    לא טיול שכולו טרק אחד גדול אבל גם לא מעוניינת להסתובב עם מזוודה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *