מדריכים בנושא טיולים וקמפינג
3.2/5 - (11 votes)

איך להיערך בהתאם לטיול הבא שלך

טיולי תרמילאים, טיולי הליכה וטיולים עירוניים, יכולים להוות את ״הבריחה״ הכי מעניינת וכיפית שיכולה להיות, הטיול נותן לנו את ההזדמנות לסגל את עצמנו בתרבותיות או במקומות שונים. אבל, הם יכולים גם להיות מרתיעים למדי. מתכנון הטרק שלך, ועד לתכנון האתגרים הגופניים הצפויים, יש לנו כמה טיפים שיכולים לעזור לך להיות מוכן יותר לדרך. תמשיכו לקרוא בשביל לדעת איך להיערך בהתאם לטיול הבא שלכם.

תגדירו את סגנון הטיול שלכם:

האם טיולים באדירונדק או בהרי הרוקי נשמעים כיף? האם אתה רוצה לעשות קמפינג בלילה, לתפוס מיטה בבקתה כפרית, או לינה בסוויטה מפוארת? האם אתה מעדיף ללכת בין ערים באירופה, ולעצור בבתי קפה קטנים שבהם תוכלו לשוחח עם המקומיים בזמן שאוכלים ארוחת צהריים? האם טרקים בשבילים מחוספסים במדינות העולם השלישי לוחצים על כפתור ה"אתה צריך לעשות את זה"? ההחלטה בדיוק על סוג הטרקים שהכי מושך אתכם היא צעד חשוב בהגדרת מה אתם רוצים לעשות בהרפתקה שלכם.

תבחרו את הטיול שלכם:

עכשיו כשבחרתם את סגנון הטיול, טרקים או טיול ההליכה שהכי מושך אתכם, הגיע הזמן למצוא טיול. חברות רבות מציעות טיולי הליכה וטיולים ליעדים בכל רחבי העולם. צור קשר עם כל חברה שמעניינת אותך ושאל מה הצורה הכי כדאית לסוג הטיול שלך. לחילופין תוכלו גם להכנס לקבוצות שונות בפייסבוק לדוגמא, ולקבל את המידע העדכני ביותר מאנשים שחוו את הטיול על בשרם. בכמה טיולי הליכה באירופה, רכב יכול להיות פתרון טוב אם אתה רוצה להגיע לעיר הבאה. מה שהופך את הכושר הגופני שלך לפחות דאגה. מסלולי טיול אחרים דורשים כושר גבוה ואינם מציעים תוכניות מילוט אם תתחילו להתעייף. חשוב שתדעו ותכירו בציפיות אלה לפני שתקדישו את זמנכם וכספכם.

העריכו בכנות את רמת הכושר שלכם:

אתם יכולים ללכת שנים או שלושה קילומטרים על המדרכה בנוחות, אבל האם אתם יכולים ללכת שישה או שמונה קילומטרים ביום, או יותר, על שטח מגוון בלי להתמוטט על הספה להמשך אחר הצהריים? לאחר שבחרתם טיול, שאלו את חברת הטיולים או אנשים שהיו, באיזו רמת כושר גופני עליכם להיות בכדי לעבור את הטיול בשלום ובהנאה. לאחר מכן, צרו תוכנית להתכונן לזה שתיהיה מוכן פיזית. התחייב לשפר את הביצועים שלך לפני שאתם יוצאים לדרך.

כאשר אתם מעריכים עד כמה אתם בכושר, היו כנים עם עצמכם. אתם אולי חושבים שאתם בכושר מצוין, אבל האם זה נכון? וודאו שאתם יודעים את הגבולות שלכם, כמו גם את נקודות החוזק והחולשה שלכם, לפני שתצטערו על כך.

תתאמנו לקראת הטיול:

להרבה טיולים בשטח, זה בסדר להתחיל את האימונים חודש-חודשיים לפני שאתה יוצא ליעד. לבלות זמן בחדר הכושר באמצעות משקולות לחיזוק שרירי הליבה שלך וריצה או אופניים, כדי להגדיל את תפקוד הלב שלך – כל אלה הם מקומות טובים להתחיל. רצוי בנוסף לאימונים אלה, לעשות הליכות ארוכות או טיולים בסופי שבוע, רצוי בשבילי עפר במקום מדרכה. ריצה קלה או ריצה בחוץ יעזרו גם להגביר את הזריזות והסיבולת שלך.

אם אתם מטיילים בהר. באוורסט או בשבילי האינקה בפרו תצטרכו להתחיל להתאמן קודם לכן, אלא אם כן אתם כבר במצב טוב. פיתוח תוכנית כושר שיכולה לעזור לכם להתכונן לטיול תבטיח שתיהנו ממנה יותר ברגע שתצאו לדרך. אל תהססו לפנות לחברה או לאנשים שהיו שם בשביל לדעת בדיוק איזה רמת כושר אתם צריכים.

התרגלו לסחוב ציוד:

התרגלו ללכת עם תיק מוצ'ילה מלאה על הגב שלכם בזמן ההליכה. הגודל והמשקל תלויים בסוג הטיול שאתם מבצעים, רצוי ללבוש גם את נעלי הטיולים שאתה הולך לקחת לטיול עוד שאתה בארץ, מכיוון שזה יסייע לגופך להסתגל לתנאים שאתה יכול לצפות בטיול. נשיאת מוצ׳ילה יכולה לעשות את ההבדל בכמה מהר אתם זזים, ובכמה שאתם מרגישים טוב בזמן טיול, אז תנו לעצמכם המון זמן להתאקלם בסחיבת חלק לפחות מהציוד שלכם.

תצטיידו בציוד המתאים:

טיול ציוד זה אולי אחד הדברים החשובים ביותר כשזה נוגע לטיול שלכם, כמובן שזה תלוי באיזה סוג טיול אתם עושים, אבל ככה או ככה, ציוד טיולים טוב זה נכס, ציוד טיולים טוב יכול לעשות את ההבדל בהמון מקרים, בין אם זה בתנועה של הגוף, נוחות, יעילות, בטיחות ועוד. אז תדאגו להצטייד בציוד הטוב ביותר לסוג הטיול שאתם עושים. בין אם זה נעליים, האם כדאי לכם נעליים נמוכות או גבוהות? או אולי בכלל סנדלים טובות, בין אם זה מכנס טיולים שיש לו את היכולת להתפרק ולשמש אתכם גם כמכנס קצר וגם כארוך, או האם זה חולצת טיולים טובה, שמאפשרת לכם לאכסן בה את כל הדברים הכי חשובים קרובים אליכם בהישג יד.

אל תשכחו עזרה ראשונה וציוד לשעת חרום:

יתכן שאתם מנסים לחסוך מקום במוצ׳ילה שלכם, אך הפריטים הבאים עשויים להועיל בטיול אם יתעוררו נסיבות בלתי צפויות: קרם הגנה מהשמש, חטיפי אנרגיה, פנס, משקפת, סכין, דוחה חרקים, ערכת עזרה ראשונה (עם תחבושות לשלפוחית), וערכת חירום עם משרוקית, מצפן, גפרורים ועוד.

הכל התחיל לפני כמה שנים, כשחיפשתי לקנות ציוד לטיול הגדול של אחרי צבא. לא ידעתי מאיפה להתחיל, הכל היה נראה לי דומה רק שהמחירים היו שונים מקצה לקצה, אז במקום לוותר ולהעזר בחבר הטיילן שאני מניח שלכולנו יש חבר כזה, החלטתי לנקוט פעולה, ולחקור את העולם הזה של ציוד טיולים וקמפינג. מטרת העל? לתת ידע על העולם הזה של ציוד טיולים וקמפינג, תבינו שלא צריך להיות מקובעים למה שמוכרים לנו בארץ, יש מגוון ענק של ציוד שלא מגיע בכלל לארצנו הקטנה, שלא נדבר על המחירים המופרזים. בסופו של דבר תוכלו לצאת מכן עם הציוד הטוב ביותר במחיר הטוב ביותר!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *