ליינר לשק שינה
4.3/5 - (7 votes)

ליינר לשק שינה: המומלצים לקמפינג וטיולים לשנת 2024

אם אתם חדשים בעולם הקמפינג, ייתכן שהשקעה בליינר לשק שינה לא נמצאת בראש מעיינותיך, לעומת זאת כנראה ששק שינה ואוהל קמפינג דווקא כן נמצאים שם, מובן. אבל תאמינו לנו, ליינר שק שינה מומלץ הוא חלק מכריע שמעולם לא ידעתם שאתם צריכים שיהיה אצלכם בארסנל. אומנם אתם לא חייבים אחד, כמובן. אבל ללא ספק תהיו בטוחים שיש ברשותכם אחד טוב, את חווית הנוחות שלך תשדרג מאוד.

שינה בחוץ, לעיתים קרובות, עשויה לדרוש בכל עונות השנה להחזיק במערכות שינה מרובות. לעומת זאת, ליינר לשק שינה איכותי יכול לשנות במהירות את ״ההגדרה״ של שק שינה הקיץ שלכם לאחד שמתאים לשלוש עונות. ליינרים לשקי שינה מגיעים בחומרים שונים ובצורות וגדלים שונים. יש ליינרים המיועדים כדי לשמור על טמפרטורה נעימה, לחמם אותך ואפילו כאלה שיכולים לשמש כשק שינה בפני עצמם. במדריך קנייה זה, ננסה לכסות את כל הנוגע לליינרים לשק שינה, וגם נבחן כיצד לבחור אותו, להשתמש בו, ולמה הם מגיעים בכל כך הרבה אפשרויות שונות.

1. Sea to Summit Reactor Insulated

  • מה שאנחנו אוהבים: מספיק בידוד לתוספת של 14ºF, נושם ומנדף זיעה, קל משקל ומגיע עם חבילת נשיאה, בטוח לכיבוס, קל להידוק עם החוט.
  • מה שאנחנו לא: לא הרבה, אולי רק יכל להיות קל יותר וקצת יותר קומפקטי מגודל האריזה של 1 ליטר.

לבדיקת מחיר באמזון

זהו אחד מהליינרים שקי השינה הנמכרים ביותר בשוק, ומסיבה טובה.

המאפיין המיוחד שלו הוא בד ה-Thermolite שלו. הוא עשוי מ-100% פוליאסטר, והוא בנוי עם סיבי ליבה חלולים כדי לחמם אותך בצורה הטובה ביותר. הרעיון מאחורי זה הוא ללכוד אוויר חם במיוחד לבידוד, והוא נועד להוסיף עוד 14 מעלות פרנהייט של חום.

הוא שוקל 248 גרם, מה שמספק שפע של חום, אבל באותו זמן הוא גם קל משקל לנשיאה.

והרבה יותר קל לגלגל ולארוז אותו מאשר מעיל פליס. הוא מגיע עם שק סילניילון משלו הנארז עד לגודל של בקבוק מים בנפח 1 ליטר.

יש לו צורת מומיה, כך שהוא יכול להיכנס מתחת לראש שלך ומעל לכרית שלך. יש לו חוט משיכה, כך שתוכל להדק אותו ממש חזק אם מזג האוויר סופר קר.

ומכיוון שזה פוליאסטר, זה בטוח להכניס אותו למכונת הכביסה כשאתה מגיע הביתה.

הוא רך ונוח, ודי נמתח, מה שיעזור למנוע בלאי. למרות שהוא יחמם אותך, הוא לא יהפוך את שק השינה שלך לשק שינה חורפי מיידי. אחרי שזה נאמר, הוא יגביר את החמימות של שק השינה שלך והוא גם נושם, ינדף כל זיעה וישמור לך על התיק נקי.

זה זמין בשני גדלים, מלבני, שמידותיו 83 x 35 אינץ', או קומפקטי פלוס, שמידותיו 72 x 36 אינץ'.

בסך הכל, זה ליינר שק השינה המומלץ ביותר בשוק כרגע והאופציה הטובה ביותר עבור רוב האנשים המעוניינים לשמור על שק השינה שלהם נקי ולשפר את חום שק השינה שלהם בעונות הביניים.

2. Cocoon Merino Wool Mummy

ליינר שק שינה Cocoon Merino Wool Mummy Liner
  • מה שאנחנו אוהבים: עשוי מ100% צמר מרינו, מווסת תרמו לכל עונות השנה, תכונות מנדפי לחות, עשוי מחומר נגד ריחות, מתאים לכיבוס ללא בעיה.
  • מה שאנחנו לא: טיפה כבד

לבדיקת מחיר באמזון

ליינר שק שינה עשוי כולו מצמר המרינו הידוע לשמצה. קשה שלא לאהוב את צמר המרינו בגלל הנוחות והעמידות הטבעית שלו לריחות גוף רעים ויכולתו לוויסות תרמית.

למרות שזה צמר, זה בכלל לא מגרד כמו צמר ״רגיל״. ליינר מצמר מרינו יסדיר את חום גופך. מה שאומר שהוא יחמם אותך כשקר וישאיר אותך קריר כשחם, מה שהופך אותו לנהדר לכל עונות השנה.

אבל זה לא הכל. הוא גם מנדף לחות, מה שאומר שהזיעה שלך תתפזר כמו שצריך. אה כן, והוא גם עמידה לריחות, כך שהליינר הזה לעולם לא יריח רע, אפילו לא אחרי טיול ארוך ומיוזע.

הוא גם אנטי סטטי, עמיד ומחזיק לזמן רב.

גרסת ״המומיה״ של ליינר שק שינה זה בגודל 86 על 32 אינץ', ומשקלו כמעט חצי קילו, מה שאומר שהוא נחשב יחסית כבד ביחס למתחרים.

בנוסף לשימוש כליינר, אתה יכול להשתמש בו גם במקום שק שינה כאשר אתה ישן במקום שכבר חם בו, כגון ביקתה או הוסטל.

בסך הכל, אם אתם חובבים של צמר מרינו, יכול מאוד להיות שהליינר הזה הוא בדיוק בשבילכם.

3. Brave Era

ליינר לשק שינה Brave Era
  • מה שאנחנו אוהבים: היפואלרגני באופן טבעי, 100% משי טבעי, חסין בפני חרקי מיטה, יתושים וחרקים אחרים, קל משקל ונוח לנשיאה
  • מה שאנחנו לא: יקר, מתאים לבן אדם אחד, כיס הכרית המשולב עשוי להפריע לחלק מהאנשים, לא צריך לייבש במייבש כביסה

לבדיקת מחיר באמזון

יש סיבה לכך שהליינר היפואלרגני 100% משי של Brave Era נמצא בטופ של הרשימה הזאת. היפואלרגני, 100% משי, עמיד בפני חרקים באופן טבעי, וגם קל משקל וקומפקטי לנסיעות. זה באמת היה מאוד קשה למצוא דברים שלילים כלשהן להגיד על ליינר לשק לשינה מומלץ זה.

4. Mountain Warehouse Microfibre Mummy

Mountain Warehouse Microfibre Mummy
  • מה שאנחנו אוהבים: גרסת ״המומיה״ הטובה ביותר, נשאר נקי והיגייני לאורך זמן, קל לשטיפה, קל משקל
  • מה שאנחנו לא: יותר סינתטי מאשר טבעי, חומר מיקרופייבר פוליאסטר, אין אלסטיות לקצה הראש, לא היפואלרגני

לבדיקת מחיר באמזון

כיום בשוק, שקי שינה רבים מיוצרים בסגנון המומיה, עם חלק תחתון צר ואלסטי יותר שנועד להגיע ממש מעל ראשך. התכונות הספציפיות הללו אומרות שאתה צריך ליינר שק שינה עם צורה שתתאים גם כן, ו-Mountain Warehouse Microfibre Mummy הוא אחד הטובים ביותר השייכים לקטגוריה זו. ליינר זה עשוי מפוליאסטר ולא ממשי, כלומר הוא נשאר נקי והיגייני גם במהלך טיולי קמפינג וטיולי תרמילאים ארוכים יותר, ועדיין קל להפליא לשטיפה וניקוי. יתרה מכך, הוא מגיע ב-230 גרם בלבד עם תיק הנשיאה שלו, או פחות מ-220 גרם ללא התיק!

למרות שאולי אין לו את המגע היוקרתי של הליינר הראשון ברשימה שלנו, גרסת מיקרופייבר פוליאסטר זו של Mountain Warehouse היא המלווה האידיאלית לכל שק שינה בסגנון מומיה. מוצע במחיר מצוין, קל משקל, ומתנקה בפשטות על ידי כל מכונת כביסה.

5. Western Mountaineering Tioga

ליינר שק שינה Western Mountaineering Tioga
  • מה שאנחנו אוהבים: עשוי מ-100% משי, שוקל פחות מ-140 גרם, אפשר לשטוף אותו במכונת כביסה אם נעשה בצורה הנכונה, גרסת המומיה כוללת שרוך
  • מה שאנחנו לא: לא מתאים לקמפינג בתנאים קרים, יקר יותר מליינרים שקי שינה מכותנה או פוליאסטר

לבדיקת מחיר באמזון

אני חושב שכולם אוהבים את התחושה של סדיני משי, כך ששימוש בליינר שק שינה העשוי ממשי יוסיף מעט נוחות לשנת הלילה שלך וגם ישמור על ניקיון שק השינה בו זמנית. אם אתה מחפש משהו שיוסיף לך חום לשק השינה, אז זה לא המוצר בשבילך, הוא יותר בכיוון של לספק הגנה ונוחות. הבד הוא 100% משי טהור, ולא איזו היברידית משי/טקסטיל, ומכאן תג המחיר הגבוה יחסית.

הוא קל משקל בפחות מ-140 גרם, ונארז עד לגודל מקובל, הוא ניתן לכביסה במכונה, אבל עליך לעקוב אחר הנחיות הטיפול בעת כביסה וייבוש ,הוא זמין בשתי צורות שונות, כלומר מלבני או מומיה, והוא זמין בגדלים שונים.

בסך הכל, ליינר שק השינה הטוב ביותר מסוג המשי אשר ישפר את הנוחות והתחושה של שק השינה שלך.

דברים לקחת בחשבון לפני קניית ליינר שק שינה

  • עונות – ההחלטה הראשונה שלך צריכה להיות באיזו עונה/ות אתה רוצה להשתמש בליינר. אם אתם מתכוונים להשתמש בליינר באקלים קר יותר, כדאי לחפש ליינר שיספק מספיק בידוד. האפשרויות הטובות ביותר הן Sea to Summit Reactor Extreme (האפשרות הראשונה ברשימה). עם זאת, אם אתה מטייל או נופש באקלים חם יותר, מטרת הליינר צריכה לשמור עליך קריר מספיק, ובמקרה זה עדיף ליינר העשוי ממשי כמו ה-Western Mountaineering Tioga.
  • מותג – אולי שמתם לב שאנחנו מדברים הרבה על Sea to Summit Reactor, הסיבה לכך היא שהחברה – Sea To Summit היא פשוט מעולה מכל הבחינות, ואגב יש להם עוד הרבה מוצרים של ציוד טיולים וקמפינג. הם מציעים איכות מעולה במחיר סביר, והם רבי מכר בולטים עם כמעט כל הקמעונאים המקוונים המובילים בעולם.
  • ערך לכסף – ליינרים לשק שינה יכולים להשתנות מאוד בטווח המחירים – אתה יכול לקנות כמה עבור 15 דולר או פחות, ובפעמים אחרות אתה יכול לשלם יותר מ-200 דולר. זו הסיבה שאנו ממליצים לקוראים שלנו לבדוק מחירים תוך כדי – במיוחד אם יש לך תקציב לעמוד בו.
  • סוג – אם אתה קונה ליינר שק שינה כדי להחליק אותו לתוך שק שינה, וודא שאתה קונה את הסוג הנכון. זה אומר לזהות אם יש לך שק שינה של מומיה או בסגנון מלבני מסורתי!

שאלות ותשובות

האם הכרחי לקנות ליינר לשק שינה?

אומנם זה לא מוצר חובה למי שיוצא לקמפינג בניגוד לשק שינה למשל, אבל כן כדאי להצטייד בליינר איכותי אם אתם מתכננים לצאת לקמפינג במזג אוויר קר מהרגיל. אם השק שינה שלך לא מספיק מחמם ואין לך איזה מקור חימום אחר בזמן שאתה ישן, ליינר לשק שינה יכול בהחלט להציל את המצב.

איזה חומר עדיף שהליינר יהיה עשוי: משי או כותנה?

בכנות, יש יתרונות וחסרונות לכל אחד מהסוגים. כותנה יכולה להיות חזקה, עמידה וזולה מאוד, אבל היא לא קלה במיוחד. משי הוא קל יותר, והוא טוב לשימוש ברוב העונות, אבל הוא יקר יותר.

איזה ליינר הכי טוב לשימוש בהוסטלים

מקובל להשתמש בליינרים לשקי שינה גם בהוסטלים למינהם (בעיקר כאלה במקומות קרים בלי אפשרות לחימום). במקרה כזה, אנו ממליצים על ה-Cocoon Silk Mummy Liner, מכיוון שהוא נוח וחם.

הכל התחיל לפני כמה שנים, כשחיפשתי לקנות ציוד לטיול הגדול של אחרי צבא. לא ידעתי מאיפה להתחיל, הכל היה נראה לי דומה רק שהמחירים היו שונים מקצה לקצה, אז במקום לוותר ולהעזר בחבר הטיילן שאני מניח שלכולנו יש חבר כזה, החלטתי לנקוט פעולה, ולחקור את העולם הזה של ציוד טיולים וקמפינג. מטרת העל? לתת ידע על העולם הזה של ציוד טיולים וקמפינג, תבינו שלא צריך להיות מקובעים למה שמוכרים לנו בארץ, יש מגוון ענק של ציוד שלא מגיע בכלל לארצנו הקטנה, שלא נדבר על המחירים המופרזים. בסופו של דבר תוכלו לצאת מכן עם הציוד הטוב ביותר במחיר הטוב ביותר!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *