נעלי טיולים חצאיות מומלצות לטיולים
4.5/5 - (12 votes)

נעלי טיולים נמוכות המומלצות והטובות ביותר לשנת 2024

עולם הטיולים עובר תהפוכות רבות בשנים האחרונות בכל מה שקשור לציוד טיולים, וגארג׳ נעלי הטיולים בפרט. בעשור החולף ניתן לראות תופעה שעבורנו המטיילים הישראליים, שרגילים לטייל בנעלי הרים, היא מעט מוזרה – טיול בנעלי טיולים נמוכות/חצאיות. אומנם הן לא גבוהות כמו נעל הרים, אך הן בהחלט מספקות הגנה טובה יותר מנעלי ריצה.

נעלי טיולים נמוכות הן קלות יותר מנעלי הרים גבוהות, ועמידות יותר מנעלי ריצה. נעלי חצי מתאימות יותר למסלולים לא קיצוניים במיוחד (דרכי עפר וסינגלים קלים) או למטיילים חדשים, שמעוניינים לקנות נעליים עם תקציב מוגבל, וכמובן גם לא להיפצע בגלל שרירים לא מפותחים בקרסול. לרוב יהיה כתוב עליהם Mid או Mid GTX.

מאמר זו נולד בכדי לפתוח דלת חדשה ולתת זרקור על הדגמים הנמוכים, ומעלה את השאלה – האם טיול בנעליים נמוכות מתאים גם לכם? תקראו ותחליטו, על הדרך אולי תגלו עולם חדש שהיה נסתר לכם עד כה.

5 נעלי הטיולים הנמוכות הפופולריות ביותר

הבחירה שלנודירוג כולללינק לקנייה
Salomon X Ultra 4 Low GTXSalomon X Ultra 4 Low GTX״הטוב ביותר בחישוב הכולל״
לבדיקת מחיר
Keen Targhee III
Keen Targhee III
״הטוב ביותר מבחינת תמיכה״
לבדיקת מחיר
Merrell Moab 2 Vent
Merrell Moab 2 Vent
״הטוב ביותר ביחס למחיר״
לבדיקת מחיר
Hoka Speedgoat 5
נעלי הוקה Speedgoat 5
״הטוב ביותר מבחינת משקל וריפוד״
לבדיקת מחיר
Danner Trail 2650
Danner Trail 2650
״הטוב ביותר מהשאר״
לבדיקת מחיר

נעלי טיולים נמוכות: למה זה טוב?

לרוב, מטיילים יוצאים לטיול כדי להנות בצורה כזו או אחרת. מסתבר שאחד הדברים שהכי משפיעים על ההנאה שלנו בטיול זה סך המשקל שאנחנו סוחבים על עצמנו מכף רגל ועד ראש. נכון, לרב ההתמקדות היא בתרמיל הגב – הלא היא המוצי׳לה המפורסמת. רובנו התרגלנו למשקל של נעל ההרים ואנחנו ״מקבלים״ אותו בהבנה, אבל אנחנו כאן כדי להגיד לכם שאתם לא חייבים לקבל את זה. אין הצדקה לסחוב משקל עודף כי יש לנו את ״הכוח״ לסחוב אותו, נהפוכו, כוח זה מצרך ״יקר״ שיש לשמור אותו.

משוואה שכדי לקחת לכל טיול: ככל שסוחבים פחות משקל נהנים יותר מהדרך וגם מספיקים ללכת יותר. בנוסף, זה יותר בטיחותי לנוע עם משקל נמוך. התנועה עם נעלי טיולים נמוכות קלה יותר בעליות ובירידות מאשר עם נעלי הרים (גבוהות), גם במסלול טכני שבו נדרשים לדלג בין בולדרים, לנמוכות יש יתרון משמעותי בעקבות המשקל ומבנה הנעל. מבחינת המחיר החצאית זולה יותר מנעל ההרים ויש לה מחיר דומה לנעל ספורט.

🌟 הטובות ביותר בחישוב הכולל 🌟

1. נעלי סלומון Salomon X Ultra 4 Low GTX:

נעלי סלומון Salomon X Ultra 4 Low GTX

סוג: נעלי טיולים
משקל: 798 גרם
חסינות למים: כן
מה שאנחנו אוהבים: מספק ביצועים נהדרים, קל משקל, אחיזה מעולה, עמיד בפני מים, תומך
מה שאנחנו לא: לוקח זמן להתרגל קצת למערכת שרוכים.

לבדיקת מחיר באמזון

לנעלי הטיולים Salomon X Ultra 4 GTX יש איזון מושלם וכמעט ללא תחרות בין עמידות ומשקל נמוך. הן בנויות כמו נעל מסורתית, אבל הן מתאימות יותר לרצי שבילים, כך שהן מרגישות הרבה יותר זריזות מנעליים אחרות בקטגוריה שלהם. וכמו רץ שבילים, הן כמעט ולא דורשות תקופת ״התרגלות״ והן נוחות לשימוש ישר מהקופסה. גילינו שכוח ההתנגדות הרבה מעל הממוצע ב-X Ultras, כך שהן מצוינות עבור תרמילאים או טיולי יום בשטח מאתגר. מיותר לציין שאנחנו מעריצים גדולים של חברת סלומון, ואנו ממליצים עליהם בחום למטיילים שרוצים נעל שמרגישה כמו נעל לריצת שבילים אבל מחזיקה מעמד לאורך זמן כמו נעלי הרים מסורתיות יותר.

🌟 הטובות ביותר ביחס למחיר 🌟

2. נעלי מירל Moab 2 Vent:

נעלי טיולים נמוכות

סוג: נעלי טיולים
משקל: 888 גרם
חסינות למים: לא (יש דגם עם חסינות למים)
מה שאנחנו אוהבים: מאוד נוחות ומחיר נהדר ביחס לתמורה.
מה שאנחנו לא: לא הנעל הטובה ביותר לשטח.

מחיר Merrell Moab 2 Vent של גברים:

  • מחיר בארץ – החל מ-355 ש״ח (ע״פ זאפ)
  • מחיר באמזון – החל מ-240 ש״ח כולל משלוח.

לבדיקת מחיר באמזון  

מחיר Merrell Moab 2 Vent של נשים:

  • מחיר בארץ – החל מ-355 ש״ח (ע״פ זאפ)
  • מחיר באמזון – החל מ-240 ש״ח כולל משלוח.

לבדיקת מחיר נשים באמזון  

נעלי מירל Moab 2 Vent כנראה לא הנעליים כשמדובר בטיולים ארוכים מאוד, אבל יש הרבה מה לאהוב בדגם זה. מה גרם לנעל הזאת להיות כל כך פופולרית לאורך השנים? תחושה קלילה אך יציבה, התאמה נוחה, ומחיר אטרקטיבי. החברה עדכנה את הדגם לפני כמה שנים, כולל ריפוד עליון ורב עמיד יותר בעקב הרגל, אבל הנוסחה נשארת במידה רבה זהה. לטיולים פשוטים יותר זאת הנעל בשבילכם. לסקירה מלאה על Merrell Moab 2 Vent.

  • נעל הליכה נמוכה – לטיולי יום, והליכות ספורט
  • גפה עליונה – עור בשילוב רשת מאווררת – לנידוף זיעה
  • לשון הנעל – שומרת בפני כניסת גופי זרים
  • כיפת גומי בקידמת הנעל – לשמירה על אצבעות הרגל מפגיעה
  • בטנה פנימית מרשת מנדפת – לשמירת הרגל יבשה
  • חומר מונע ריחות – בבטנה הפנימית – M-Select Fresh
  • כרית אויר בסוליית הנעל – לבלימת זעזועים
  • בולם EVA – לנוחות הליכה
  • סוליית VIBRAM – למניעת שחיקה

🌟 הטובות ביותר מהשאר 🌟

3. Danner Trail 2650:

Danner Trail 2650

סוג: נעלי טיולים
משקל: 680 גרם
חסינות למים: לא (GTX זמין)
מה שאנחנו אוהבים: כל מה שאתם צריכים בנעל קלה במיוחד
מה שאנחנו לא: לא הנעל הכי יציבה ברשימה, עלולה להתחמם על יתר המידה בתנאי מזג אוויר חמים

לבדיקת מחיר באמזון  

Danner Trail 2650 היא ללא ספק אחת מנעל הטיולים המובילות בשוק, המשלבת תחושה קלילה כנוצה עם ביצועים מרשימים על השביל. ה-Trail 2650 נוח לשימוש ישירות מהקופסה, אחיזה עם סוליית Vibram וקל להפליא במשקל של 680 גרם בלבד. גפת העור שלו עמידה לאורך זמן ומתאימה לקווי המתאר של כף הרגל שלך, בעוד תוחם רשת וצווארון טקסטיל מוסיפים מנה יפה של יכולת נשימה. והדנר גם מצליח לעשות את מה שרוב נעלי ההליכה והטיולים לא: להיראות טוב תוך כדי. בנוסף, ה-Trail 2650 היא אפשרות רב-תכליתית ובעלת ביצועים גבוהים, אידיאלית לטיולי יום, הרים ואפילו טיולי תרמילאים קלים.

🌟 הטובות ביותר מבחינת משקל וריפוד 🌟

4. נעלי הוקה Speedgoat 5:

נעלי הוקה  Speedgoat 5

סוג: נעלי ריצת שבילים
משקל: 584 גרם
חסינות למים: לא
מה שאנחנו אוהבים: ריפוד קטיפה מציע נוחות לאורך כל היום; סוליה חיצונית תומכת.
מה שאנחנו לא: לא עמיד כמו נעל טיולים ייעודית.

לבדיקת מחיר באמזון

הוקה בעברו היה מותג נישה לרצים, אבל זה השתנה באופן דרמטי במהלך השנים האחרונות והמותג הוא כעת אופציה מומלצת עבור מטיילים. וזה אכן מהלך הגיוני: יותר ויותר אנשים נוטשים את המגפיים החסונים שלהם לנעלי הליכה ולרצי שבילים – אם אתה נשאר בעיקר בשבילים מבוססים ואינך מתרוצץ או נושא מנשא כבד, נעלי רץ שבילים קל משקל יכול להציע את השילוב הטוב ביותר של ביצועים ונוחות. ועם ריפוד עבה אך תומך, סוליה אוחזת בצורה מרשימה, ורקורד ארוך של הצלחה, נעלי הוקה Speedgoat 5 היא הנעל המומלצת עלינו בקטגוריה זו.

5. נעלי אדידס Outdoor Terrex Swift R3 GTX:

 Adidas Terrex Swift R3 GTX

סוג: נעלי טיולים
משקל: 790 גרם
חסינות למים: כן ( Gore-Tex)
מה שאנחנו אוהבים: יציבות וחזקות עם כוח התנגדות מעולה.
מה שאנחנו לא: קצת נוקשות להליכה מהירה.

לבדיקת מחיר באמזון  

עם מבנה קל אך יציב ותומך, Terrex Swift R של אדידס נמצא בעקביות ברשימה זו. הדור השלישי הביא מערכת שרוכים מסורתית יותר – שלדעתנו היא חיובית מכיוון שעיצוב השרוכים המהיר ב-R2 היה קפדני – אבל חוץ מזה, הם דבקו בנוסחה המנצחת. הסוליה החיצונית שלו אוחזת היטב בכל דבר, מבוץ ועד סלע, והמבנה הקשיח למדי הופכת אותו לזיווג נחמד לשטח טכני יותר ובעת נשיאת עומס בן לילה או רב ימים. לבסוף, אנו מעריכים את החומרים הקשוחים והעמידים בשימוש לאורך כל הדרך: אין רשת פתוחה בחלק העליון כמו שתמצא ברצי שבילים פחות עמידים, וההגנה מצוינת סביב בהונות הרגליים ובצידי כפות הרגליים. למטיילים שרוצים תחושה של נעל הרים בנעל נמוכה, ה-Swift R3 היא אופציה ראויה.

6.נעלי קין Targhee III WP:

Keen Targhee III

סוג: נעלי טיולים
משקל: 873 גרם
חסינות למים: כן
מה שאנחנו אוהבים: דגם נחמד שמחדש את הדגם הישן של Targhee.
מה שאנחנו לא: יקר יותר מהמרל מואב 2, מבלי סיבה מיוחדת.

לבדיקת מחיר באמזון  

בדרך כלל, Targhee III Waterproof מ Keen קיבל ביקורות באופן חיובי על ידי הקהילה של המטיילים. השילוב המדהים שלה של breathability ויכולת חסינות ממים יכולה להתמודד היטב עם מה שקורה בשטח.

מהצד השני, ההפרדה של הסוליה הבלעדי והבלתי-סדיר שלו היתה רק שתי סיבות לכך שהמעמד הטוב שלה יכול להתהפך. לסיום, את קין Targhee III Waterproof רשימה נדיבה של יתרונות עשויה להיות מספיקה כדי לנסות אותו.

7. Merrell Men's Moab 3:

נעלי טיולים Merrell Men's Moab 3

סוג: נעלי טיולים
משקל: 935 גרם
חסינות למים: לא (יש דגם שעולה 100 ש״ח יותר שכן עמיד למים)
מה שאנחנו אוהבים: מאוד נוחות ומחיר מעולה.
מה שאנחנו לא: לא בנויות לתנאים מאתגרים במיוחד.

לבדיקת מחיר באמזון  

אלו אולי לא נעלי ההליכה שהיית לוקח לטראק קשוח, אבל יש הרבה מה לאהוב במוצר הדגל של חברת מרל. מה הפך את הנעל הזו לכל כך פופולרית לאורך השנים? במיוחד, זו התחושה הקלה אך הנטועה, ההתאמה הנוחה והמרופדת היטב, העמידות מעולה ונקודת המחיר האטרקטיבית. מרל עדכנה לאחרונה את המואב, כולל חומרים ממוחזרים, מדרסים חדשים ועדכונים צנועים לריפוד ולמשיכה, אבל הנוסחה ברובה נשארת זהה. למטיילי יום הנצמדים לשבילים מבוססים, המואב 3 הוא בעל ערך רב.

8. נעלי מירל MQM Flex:

Merrell MQM Flex hiking shoes (2018)

סוג: נעלי טיולים
משקל: 691 גרם
חסינות למים: לא (יש GTX)
מה שאנחנו אוהבים: אופציה טובה להליכה יום יומית מהירה.
מה שאנחנו לא: לא כולם מתחברים לעיצוב.

לבדיקת מחיר באמזון  

קו ה- Moab המקורי של נעלי מירל לא הצליח להדהד עם מטיילים קלים, אך אנו מצפים לתוצאה טובה יותר עבור ה- Flex MQM. הנעל הזאת דומה במקצת לנעל ריצה בבניה הקדמית שלה , עם תחושת זריזות, ומשקלו 691 גרם בלבד. אנחנו חושבים שהMQM היא בחירה מצוינת עבור טיולי יום שאפתניים.

9. Vasque Grand Traverse:

Vasque Grand Traverse trail shoe

סוג: נעלי טיולים/הליכה
משקל: 737 גרם
חסינות למים: לא
מה שאנחנו אוהבים: מעולה גם לטיולים וגם לטיפוסים.
מה שאנחנו לא: לא עמיד כמו שנעל הליכה צריכה להיות.

לבדיקת מחיר באמזון

Vasque Grand Traverse מספק אופציה נהדרת עבור מטפסים שרוצים נעל הליכה קלה מאוד לבצע איתה מסלולי הליכה בשטח. מעולה עבור מזג אוויר חם, ואנשים עם רגליים מזיעות, אחד מהנעליים הכי מאווררות בשוק.

10. Brooks Cascadia 13:

נעלי ברוקס

סוג: נעלי טיולים/ריצה
משקל: 674 גרם
חסינות למים: לא (קיים GTX)
מה שאנחנו אוהבים: מעולה גם לטיולים וגם לטיפוסים.
מה שאנחנו לא: לא עמיד כמו שנעל הליכה צריכה להיות.

לבדיקת מחיר באמזון

בהר ובעמק, בשבילים מאובקים ובטיפוסי עליות, נעלי השטח עטורות השבחים של BROOKS  ה Cascadia 13, נועדו להתמודד בכל תנאי שטח, גם האגרסיביים ביותר.

בדור העשירי של ה Cascadia  סוליה במבנה של ארבעה מתלים עצמאיים בלתי תלויים כשל רכב 4X4, הפועלים לאיזון וליציבות מופלאים בכל תנאי דרך.בולם הזעזועים האנטומי הייחודי BioMoGo DNA , מעניק רכות קטיפתית עם משקל מינימאלי והתאמה אישית למבנה כף הרגל.

בחלקה המרכזי של הסוליה- ה ballistic rock, אזור מוקשח אך גמיש ביותר, הנועד להגן על קדמת כף הרגל והבוהן מאבנים זאת ועוד, הנעל מעניקה הגנה לכרית כף הרגל ע"י מבנה של פרסה בעלת שוליים מקוטעים-קורסים (Crash Pad), למגע מלא עם הקרקע.הגפה העליונה הא-סימטרית בנויה בצורה אנטומית העוקבת אחר מבנה כף הרגל, משולבת במערכת שריכה שטוחה ובד מרופד ומנדף זיעה, לנוחות מושלמת.

איך לבחור את נעלי הטיולים

למזלנו קיום קל יחסית להגיע לטיולים רגליים. זה לא ספורט שיש לו דרישות כניסה גבוהות, או דורש טונה של ציוד חדש לרכישה, לפחות כדי לצאת לטיול ביום. אחד החלקים החיוניים של ציוד טיולים הוא זוג נעליים טובות שיתאימו לכם.

נסו לטייל עם זוג נעליים שהם קרועות או לא יציבות ויכולים לגרום לכם לכאבי רגליים, גידים כואבים, שלפוחיות או גרוע מזה! באתר זה סקרנו את הנעלים הנמוכות והגבוהות הטובות ביותר לטיולים.

אנו משווים את הנוחות, התמיכה, המשקל ויכולת המתיחה המוצעים על ידי הדגמים הפופולריים ביותר לטיולים כיום. מאמר זה יעזור לך לזהות את הקריטריונים החשובים לך ביותר, כך שתוכל למצוא את הדגם המתאים ביותר לצרכים שלך. המשיכו לקרוא בשביל לדעת איך לבחור את נעלי הטיולים הבאות שלכם.

התאימו את הנעל לצרכים שלכם:
  • טמפרטורה ורטיבות – רוב חברות הנעליים מייצרות נעלי טיולים למטיילים במדינות קרות יותר, ולוקחים בחשבון עמידות למים, בידוד מקור ושלג. כמובן שאין צורך בטכנולוגיות יקרות אלו בארץ, לכן תחשבו למה הנעליים ישמשו אתכם – אם אתם מתכוונים לעשות טיולי יום עם המשפחה אולי אין צורך להשקיע בנעלי טיולים יקרות מדי. אם אתם מתכוונים לטייל בשביל ישראל מומלץ להשקיע יותר. אם אתם מתכוונים לכבוש את אחת מ7 הפסגות- תשקיעו בנעליים היקרות יותר. לפי השימוש, תוכלו להחליט אם בכלל נעלי הרים זה הנעל המתאימה לכם. לרוב הנעליים היום יש לוחית מתכת קטנה בצד הנעל שכתוב עליה waterproof או water resistant.

מה ההבדל בין שני המושגים?

נעל שהיא waterproof, או נעל עמידה למים, היא נעל שנוכל להכניס לתוך שלולית עמוקה בלי שמים יכנסו. העמידות למים מייקרת את הנעל, מקשה על הרגל לנשום, מוסיפה משקל לנעליים ומתאימה יותר לתנאי חורף ושלג בחו"ל.

Water resistant, או דוחה מים, היא נעל שדוחה ומאטה את חדירת המים לנעליים, על ידי טיפול בחומר דוחה מים. נעליים אלו פחות כבדות, נושמות יותר, אך אחרי כמה שימושים מאבדות את ההגנה שלהן ויש לעשות טיפול חוזר. נעליים דוחות מים מתאימות לשימוש בארץ שבו הסיכוי שתטיילו בגשם שוטף או שלג קטן מאוד.

  • מחיר – אי אפשר לדבר על קניית נעלי טיולים בלי לדבר על החלק הפחות נעים של התהליך- המחיר. המחירים יכולים לנוע מ500 שקלים עד 1500. לא מומלץ לקנות בפחות מכיוון שאלו כנראה לא נעלי טיולים באיכות מספקת.
  • אופי הסוליה – אחד הדברים הראשונים שנסתכל עליהם הוא הסוליה. בטח כבר שמעתם על Vibram, ובאמת ששמם הולך לפניהם. Vibram ייצרו לעצמם שם של חברה שמייצרת סוליות איכותיות לשטח, עמידות ועם אחיזת קרקע טובה. שמעתי פעמים רבות את האמרה שאם על הסוליה כתוב Vibram, הנעליים טובות. זוהי טעות נפוצה מכיוון שVibram מייצרת סוליות במגוון איכויות בהתאם לתקציב ולרצון של חברת הנעליים.
  • אז איך תוכלו לזהות סוליה טובה? גם כן השאלה היא קודם כל של התאמה לצרככם: ככל שהסוליה בעלת חריצים "אגרסיביים" יותר, כלומר גבוהים יותר, בזוויות מגוונות- כך אחיזת הקרקע  תהיה טובה יותר. מנגד, הם יכולים להיות פחות מתאימים ונוחים במשטחים קשים, ולהפחית שטח מגע מול משטחים שזקוקים לו. סוליות עם חריצים עדינים יותר יעניקו לעתים יותר גמישות וקלילות.

סוגי נעלי טיולים:

ראשית, נסתכל על סוגי נעליים הזמינים לטיולים רגליים. כל אחת מהן היא בחירה מתאימה לטיולים רגליים וטיולי תרמילאים קלים, בהתאם לחוויה ולמטרות שלכם. לאחר שנפרט את היתרונות של כל אחד מהם, נדון בשתי קטגוריות בסיסיות של נעלי הליכה ותכונותיהן. ולבסוף, נדריך אותך בהתאמה ובגודל של כף הרגל הייחודית.

נעלי טיולים גבוהות:

נעלי הרים

נעליים גבוהות הן הכיוון שהרוב הולכים אליו. אלו נעליים בגזרה גבוה, שמספקות לנו הגנה מרבית על הקרסול מפני נקעים. בדרך כלל מצוידות בטכנולוגיית Gore-Tex המאפשרת לרגל לנשום, אך למנוע ממים להיכנס לתוך הנעליים. הן עמידות מאוד ומתאימות למשקלים כבדים. אך עם כל זה, הן כבדות, יחסית יקרות ולעתים צריך זמן הסתגלות כדי שיתפסו את הצורה של הרגל. ישנן נעליים עם מסגרת המגנה על האצבעות, אך הם גם כבדות יותר.

נעלי טיולים/ריצה:

נעלי ריצה לשביל הן בעצם גרסה מאסיבית יותר של נעל ריצה. נראים כמו משהו שצריך למצוא על הליכון ולא בטיול רגלי, נעלי ריצה אלה משתמשים בפיתוחים מודרניים בטכנולוגיות גומי וקצף בכדי לתת לנעל את התמיכה והיציבות הנדרשת לשימוש על השביל תוך שהם נותרות קלות וזריזות לאלה שירצו לרוץ איתם. מכיוון שנעליים אלה מיועדות לריצה ולא לטיולים רגליים, מרווח היכולת לשאת מוצ׳ילה בנוחות בזמן לבישתם הוא די קטן.

נעלי טיולים נמוכות:

מכיוון שנעלי טיולים/ריצה מגבילים אותנו, נעלי טיולים נמוכות הפכו כעת לאחת הקטגוריות הפופולריות ביותר של הנעלה בטיולים עבור אלו האוהבים משקל קל וחופש, אך רוצים את המבנה והתמיכה הנוספים של נעלי טיולים גבוהות.

נעלי טיול אלה הן בגזרה נמוכה, בדרך כלל חושפות את הקרסול, כך שגם להם יש את המגבלות שלהם על כמה משקל עליהן לשאת. למרות שאינם מיועדים למעברי נהר, לרובם יש קרום אטום למים / לנשימה או לפחות מגיעים בגרסה עם אחת כזו.

נעלי טיולים נמוכות VS נעלי טיולים גבוהות:

שאלה נפוצה למטיילים מתחילים היא: האם עלי לבחור נעל בגזרה נמוכה או נעל בגזרה גבוהה? זוג נעלי טיולים גבוהות בדרך כלל שוקלות יותר  מאשר נמוכות, אך המשקל הוא אחד מכמה שיקולים. התנאים, המרחקים וחוזק הקרסול והרגליים האישיים הם כולם גורמים חשובים. הגבוהות מספקות הגנה רבה יותר מפני בוץ, שלג ומים והם מהווים הכרח לתנאי שטח קשה עם עומסים כבדים. נעלי טיולים גבוהות הם גם חמות יותר מנעל בגזרה נמוכה.

השימוש המומלץ לנעלי טיולים נמוכות:

"טיולים רגליים" מכסה מגוון שלם של הרפתקאות מהנות ברגליים, כולל טיולי יום המחייבים מינימום של ציוד. אלה יכולים להיות טיולים בשבילים מתוחזקים או קילומטרים רבים בשטח מחוספס וכל מה שביניהם. טיולים רגליים כוללים גם טיולי תרמילאים קצרים בעומסים קלים או בינוניים או טיולי ארוכים בהם המשקל הופך לעדיפות ראשונה.

לעתים קרובות אנו מתייחסים לעומסים קלים, בינוניים וכבדים לטיולים רגליים וטיולי תרמילאים. משקל קל מתייחס לכל דבר של עד 9 ק״ג. זה מכסה את מטיילי יום, וכמה מהתרמילאים ה״קלים״. בעומסים בינוניים, אנו מתכוונים ל 9-15 ק״ג משקל בולט שיש לשאת, והנעלה המציעה תמיכה בכף הרגל חשובה. כל דבר שמעל 35 ק״ג הוא כבד. רוב האנשים רוצים נעליים גבוהות לעומסים אלה.

מטיילי יום:

טיולי יום פשוטים. אתה לא סוחב יותר מהמצרכים הדרושים לך לטיול שבחרת, ויוצא לטייל. כל עוד אתה חוזר לפני שמחשיך, פשוט הלכת לטייל ביום. מכיוון שאתה צריך לשאת מעט מאוד דברים בתוך התיק – אוכל, מים, קרם הגנה ומפה, זה אומר שאתה יכול להסתדר עם נעליים הרבה יותר קלילות.

טיולים מהירים:

טיולים מהירים, מתחילים להיות יותר ידועים, הם בעצם: התמודדות עם קטע בשביל או בשלמותו בקצב מהיר מהממוצע. המטרה היא להוריד כמה שיותר קילומטרים בכל יום, ולצמצם את משקל המוצ׳ילה על מנת להשיג זאת. אמנם מדובר במאמץ הליכה מהירה יותר מאשר אירוע ריצה. מומלץ להצטייד בנעלים זריזות וקלילות המאפשרות תנועה מסוג זה.

תמיכת כף הרגל שמציעות נעלי טיולים נמוכות היא בחירה טובה יותר עבור מרבית מאשר נעלי טיולים/ריצה.  נעלי ה-Salomon X Ultra 3 GTX מתאימות בדיוק לטיולים מהסוג הזה.

תרמילאים עם עומסים קלים או בינוניים:

נעלי טיולים נמוכות הן מושלמות עבור עומסים בינוניות וקלים יותר בשבילים מתוחזקים. מטיילים שמדי פעם יוצאים לטיול תרמילאים לכמה לילות, התמיכה והעמידות שמציע דגם בגזרה נמוכה היא בחירה מושלמת.

תרמילאים עם עומסים כבדים:

הליכות ממושכות על כל סוגי הקרקע (בשלג או בתנאי בוץ ורטיבות קשים), הליכה על שיפועים והליכה ממושכת עם משקל על הגב (15-25 ק”ג)מחייבות נעליים שמאופיינות בגפה גבוהה עד לקרסול או קצת מעליו. הגפה עשויה עור מלא או שילוב בד/עור. הסוליה קשיחה למדי. חלק מהדגמים עשויים עור מלא בשל השילוב של החוזק, האטימות למים וההגנה שנעליים כאלה מסוגלות להעניק.

סנדלי טיולים:

סנדלי טיולים או סנדלי סקוטש או סנדלים בכלל, תפקידם לספק הגנה לרגל תוך כדי הרגשה קרובה ככל האפשר להליכה ברגל יחפה. היתרונות הבולטים ביותר של הסנדלים הם יכולת האוורור של כף הרגל, משקלם הנמוך וכמובן ההרגשה החפשית.

החסרונות הם שסנדל לא יכול להחליף נעל בכל הקשור למניעת נקעים, הגנה חיצונית על כף הרגל מקוצים, מחפצים ומחומרים המסוכנים לרגל, ואינו משמש גורם מבדד מרטיבות וטמפ` קיצוניות. על עניין של הופעה אני לא מדבר כאן, אבל במקומות שכל אלו לא נדרשים, סנדלים הם כיף.

הסנדלים המודרניים מאפשרים לבצע מגוון גדול של פעילויות שעד הופעתם היו נחלת נעליים בלבד. ישנם סנדלים במגוון גדול של עיצובים, צבעים ולשימושים מיוחדים; סנדלים להליכה, לטיולים, להליכה בעיר, להליכה במים, לענפי ספורט שונים ועוד.

המשותף לכל הסנדלים הוא שהם מורכבים מרצועות וסוליה, הרצועות ניתנות לכיוון לפי כף הרגל עם ע"י סקוטש (צמדן) או ע"י אבזמים. הסוליה נחלקת לרפידה- הבאה במגע עם כף הרגל, בולם זעזועים, וסוליה אשר מספקת אחיזת קרקע ועמידות בשחיקה.

הכל התחיל לפני כמה שנים, כשחיפשתי לקנות ציוד לטיול הגדול של אחרי צבא. לא ידעתי מאיפה להתחיל, הכל היה נראה לי דומה רק שהמחירים היו שונים מקצה לקצה, אז במקום לוותר ולהעזר בחבר הטיילן שאני מניח שלכולנו יש חבר כזה, החלטתי לנקוט פעולה, ולחקור את העולם הזה של ציוד טיולים וקמפינג. מטרת העל? לתת ידע על העולם הזה של ציוד טיולים וקמפינג, תבינו שלא צריך להיות מקובעים למה שמוכרים לנו בארץ, יש מגוון ענק של ציוד שלא מגיע בכלל לארצנו הקטנה, שלא נדבר על המחירים המופרזים. בסופו של דבר תוכלו לצאת מכן עם הציוד הטוב ביותר במחיר הטוב ביותר!

2 מחשבות על “נעלי טיולים חצאיות מומלצות”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *