5/5 - (1 vote)

איך לבחור את נעלי הטיולים הבאות שלך

למזלנו קל יחסית להגיע לטיולים רגליים. זה לא ספורט שיש לו דרישות כניסה גבוהות, או דורש טונה של ציוד חדש לרכישה, לפחות כדי לצאת לטיול יום. אחד החלקים של ציוד טיולים חיוני הוא זוג נעליים טובות ומתאימות. נסה לטייל עם זוג נעליים שהם קרועות או לא יציבות ויכולים להשאיר אותך עם רגליים כואבות, גידים כואבים, שלפוחיות או גרוע מזה!באתר זה סקרנו את הנעלים הנמוכות והגבוהות הטובות ביותר לטיולים.

אנו משווים את הנוחות, התמיכה, המשקל ויכולת המתיחה המוצעים על ידי הדגמים הפופולריים ביותר בטיולים כיום. מאמר זה יעזור לך לזהות את הקריטריונים החשובים לך ביותר, כך שתוכל למצוא את הדגם המתאים ביותר לצרכים שלך. המשיכו לקרוא בשביל לדעת איך לבחור את נעלי הטיולים הבאות שלכם.

סוגי נעלי טיולים

ראשית, נסתכל על סוגי נעליים הזמינים לטיולים רגליים. כל אחת מהן היא בחירה מתאימה לטיולים רגליים וטיולי תרמילאים קלים, בהתאם לחוויה ולמטרות שלכם. לאחר שנפרט את היתרונות של כל אחד מהם, נדון בשתי קטגוריות בסיסיות של נעלי הליכה ותכונותיהן. ולבסוף, נדריך אותך בהתאמה ובגודל של כף הרגל הייחודית.

נעלי הרים

נעלי הרים הן הכיוון שהרוב הולכים אליו. אלו נעליים בגזרה גבוה, שמספקות לנו הגנה מרבית על הקרסול מפני נקעים. בדרך כלל מצוידות בטכנולוגיית Gore-Tex המאפשרת לרגל לנשום, אך למנוע ממים להיכנס לתוך הנעליים. הן עמידות מאוד ומתאימות למשקלים כבדים. אך עם כל זה, הן כבדות, יחסית יקרות ולעתים צריך זמן הסתגלות כדי שיתפסו את הצורה של הרגל. ישנן נעליים עם מסגרת המגנה על האצבעות, אך הם גם כבדות יותר.

נעלי טיולים/ריצה

נעלי ריצה לשביל הן בעצם גרסה מאסיבית יותר של נעל ריצה. נראים כמו משהו שצריך למצוא על הליכון ולא בטיול רגלי, נעלי ריצה אלה משתמשים בפיתוחים מודרניים בטכנולוגיות גומי וקצף בכדי לתת לנעל את התמיכה והיציבות הנדרשת לשימוש על השביל תוך שהם נותרות קלות וזריזות לאלה שירצו לרוץ איתם. מכיוון שנעליים אלה מיועדות לריצה ולא לטיולים רגליים, מרווח היכולת לשאת מוצ׳ילה בנוחות בזמן לבישתם הוא די קטן.

נעלי טיולים נמוכות

מכיוון שנעלי טיולים/ריצה מגבילים אותנו, נעלי טיולים נמוכות הפכו כעת לאחת הקטגוריות הפופולריות ביותר של הנעלה בטיולים עבור אלו האוהבים משקל קל וחופש, אך רוצים את המבנה והתמיכה הנוספים של נעלי טיולים גבוהות. נעלי טיול אלה הן בגזרה נמוכה, בדרך כלל חושפות את הקרסול, כך שגם להם יש את המגבלות שלהם על כמה משקל עליהן לשאת. למרות שאינם מיועדים למעברי נהר, לרובם יש קרום אטום למים / לנשימה או לפחות מגיעים בגרסה עם אחת כזו.

נעלי טיולים נמוכות VS נעלי טיולים גבוהות

שאלה נפוצה למטיילים מתחילים היא: האם עלי לבחור נעל בגזרה נמוכה או נעל בגזרה גבוהה? זוג נעלי טיולים גבוהות בדרך כלל שוקלות יותר  מאשר נמוכות, אך המשקל הוא אחד מכמה שיקולים. התנאים, המרחקים וחוזק הקרסול והרגליים האישיים הם כולם גורמים חשובים. הגבוהות מספקות הגנה רבה יותר מפני בוץ, שלג ומים והם מהווים הכרח לתנאי שטח קשה עם עומסים כבדים. נעלי טיולים גבוהות הם גם חמות יותר מנעל בגזרה נמוכה.

השימוש המומלץ לנעלי טיולים נמוכות

"טיולים רגליים" מכסה מגוון שלם של הרפתקאות מהנות ברגליים, כולל טיולי יום המחייבים מינימום של ציוד. אלה יכולים להיות טיולים בשבילים מתוחזקים או קילומטרים רבים בשטח מחוספס וכל מה שביניהם. טיולים רגליים כוללים גם טיולי תרמילאים קצרים בעומסים קלים או בינוניים או טיולי ארוכים בהם המשקל הופך לעדיפות ראשונה.

לעתים קרובות אנו מתייחסים לעומסים קלים, בינוניים וכבדים לטיולים רגליים וטיולי תרמילאים. משקל קל מתייחס לכל דבר של עד 9 ק״ג. זה מכסה את מטיילי יום, וכמה מהתרמילאים ה״קלים״. בעומסים בינוניים, אנו מתכוונים ל 9-15 ק״ג משקל בולט שיש לשאת, והנעלה המציעה תמיכה בכף הרגל חשובה. כל דבר שמעל 35 ק״ג הוא כבד. רוב האנשים רוצים נעליים גבוהות לעומסים אלה.

מטיילי יום

טיולי יום פשוטים. אתה לא סוחב יותר מהמצרכים הדרושים לך לטיול שבחרת, ויוצא לטייל. כל עוד אתה חוזר לפני שמחשיך, פשוט הלכת לטייל ביום. מכיוון שאתה צריך לשאת מעט מאוד דברים בתוך התיק – אוכל, מים, קרם הגנה ומפה, זה אומר שאתה יכול להסתדר עם נעליים הרבה יותר קלילות.

טיולים מהירים

טיולים מהירים, מתחילים להיות יותר ידועים, הם בעצם: התמודדות עם קטע בשביל או בשלמותו בקצב מהיר מהממוצע. המטרה היא להוריד כמה שיותר קילומטרים בכל יום, ולצמצם את משקל המוצ׳ילה על מנת להשיג זאת. אמנם מדובר במאמץ הליכה מהירה יותר מאשר אירוע ריצה. מומלץ להצטייד בנעלים זריזות וקלילות המאפשרות תנועה מסוג זה.

תמיכת כף הרגל שמציעות נעלי טיולים נמוכות היא בחירה טובה יותר עבור מרבית מאשר נעלי טיולים/ריצה.  נעלי ה-Salomon X Ultra 3 GTX מתאימות בדיוק לטיולים מהסוג הזה.

תרמילאים עם עומסים קלים או בינוניים

נעלי טיולים נמוכות הן מושלמות עבור עומסים בינוניות וקלים יותר בשבילים מתוחזקים. מטיילים שמדי פעם יוצאים לטיול תרמילאים לכמה לילות, התמיכה והעמידות שמציע דגם בגזרה נמוכה היא בחירה מושלמת.

תרמילאים עם עומסים כבדים

הליכות ממושכות על כל סוגי הקרקע (בשלג או בתנאי בוץ ורטיבות קשים), הליכה על שיפועים והליכה ממושכת עם משקל על הגב (15-25 ק”ג)מחייבות נעליים שמאופיינות בגפה גבוהה עד לקרסול או קצת מעליו. הגפה עשויה עור מלא או שילוב בד/עור. הסוליה קשיחה למדי. חלק מהדגמים עשויים עור מלא בשל השילוב של החוזק, האטימות למים וההגנה שנעליים כאלה מסוגלות להעניק.

סנדלי טיולים

סנדלי טיולים או סנדלי סקוטש או סנדלים בכלל, תפקידם לספק הגנה לרגל תוך כדי הרגשה קרובה ככל האפשר להליכה ברגל יחפה. היתרונות הבולטים ביותר של הסנדלים הם יכולת האוורור של כף הרגל, משקלם הנמוך וכמובן ההרגשה החפשית. החסרונות הם שסנדל לא יכול להחליף נעל בכל הקשור למניעת נקעים, הגנה חיצונית על כף הרגל מקוצים, מחפצים ומחומרים המסוכנים לרגל, ואינו משמש גורם מבדד מרטיבות וטמפ` קיצוניות. על עניין של הופעה אני לא מדבר כאן, אבל במקומות שכל אלו לא נדרשים, סנדלים הם כיף.

הסנדלים המודרניים מאפשרים לבצע מגוון גדול של פעילויות שעד הופעתם היו נחלת נעליים בלבד. ישנם סנדלים במגוון גדול של עיצובים, צבעים ולשימושים מיוחדים; סנדלים להליכה, לטיולים, להליכה בעיר, להליכה במים, לענפי ספורט שונים ועוד. המשותף לכל הסנדלים הוא שהם מורכבים מרצועות וסוליה, הרצועות ניתנות לכיוון לפי כף הרגל עם ע"י סקוטש (צמדן) או ע"י אבזמים. הסוליה נחלקת לרפידה- הבאה במגע עם כף הרגל, בולם זעזועים, וסוליה אשר מספקת אחיזת קרקע ועמידות בשחיקה.

הכל התחיל לפני כמה שנים, כשחיפשתי לקנות ציוד לטיול הגדול של אחרי צבא. לא ידעתי מאיפה להתחיל, הכל היה נראה לי דומה רק שהמחירים היו שונים מקצה לקצה, אז במקום לוותר ולהעזר בחבר הטיילן שאני מניח שלכולנו יש חבר כזה, החלטתי לנקוט פעולה, ולחקור את העולם הזה של ציוד טיולים וקמפינג. מטרת העל? לתת ידע על העולם הזה של ציוד טיולים וקמפינג, תבינו שלא צריך להיות מקובעים למה שמוכרים לנו בארץ, יש מגוון ענק של ציוד שלא מגיע בכלל לארצנו הקטנה, שלא נדבר על המחירים המופרזים. בסופו של דבר תוכלו לצאת מכן עם הציוד הטוב ביותר במחיר הטוב ביותר!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *